Te hogy mész munkába? Sokaknak ma ez is kihívás

2017. december 08. - Együtt Program

Egy tízezer londoni körében végzett felmérés szerint a rövidebb ­napi utazással töltött idő fontosabb boldogságforrás, mint a szex. A rövid napi utazásnál pedig csak az fontosabb, hogy legyen rá lehetőséged.  Számos magyar kistelepülésről a közeli városba csak két délutáni busz megy, így munkakezdésre beérni reggelente szinte lehetetlen. Ha nincs autód és egy faluban laksz, sokszor már csak a főnök engedékenységében bízhatsz. Ezért mi az Együttben bevezetnénk a mobilitási minimumot, és biztosítanánk, hogy munkakezdésre a legkisebb zsákfaluból is be lehessen érni a legközelebbi gazdasági központba.

ve_gleges_busz.jpg

Jellemző, hogy a falvakban ma már nincs semmilyen munkalehetőség, így ha az emberek dolgozni akarnak, akkor a közeli gazdasági központokba kell eljutniuk. A kistelepüléseken élők munkanélküliségének egyik fontos oka, hogy a munkanélküliek már egy interjúra sem tudnak eljutni, és szinte lehetetlen, hogy minden hétköznap reggel csak a tömegközlekedéssel eljussanak más településekre. Így a közeli néhány ezres kisvárosokba sem tudnak már munkát keresni.

A megtérülés és a gazdaságosság fontos szempontok, de a közösségi közlekedés esetén is van, ami mindenki számára elérhető  kell, hogy legyen. Ha a kormány milliárdokat fizet azért, hogy Budapestről közvetlen repülőjárat legyen Albániába, akkor az elszegényedő és elnéptelenedő településeknek is jár több támogatás.

A közösségi közlekedés tervezésénél azt kell figyelembe venni, hogy az ott élők hova akarnak eljutni, nem pedig azt, hogy hol van a legközelebbi buszgarázs. Ma a közösségi közlekedés az utasok igényei helyett az eszközök mozgatásáról szól. Az utas nem vonaton vagy autóbuszon akar utazni, hanem egyszerűen A-ból szeretne eljutni B-be. Az Együtt kidolgozott szakpolitikai programja szerint a döntéseknek ott kell születniük, ahol a legtöbb információt össze tudják gyűjteni az utazási igényekkel kapcsolatban. A menetrendek és a rendelési idők, iskolai órarendek vagy üzemi műszakok közötti összhang érdekében az egyes térségek önkormányzati társulásainak kell meghatározniuk és megrendelniük az államtól kapott támogatásból gazdálkodva azt, amire az adott térségben szükségük van.

Egy szabályt azonban mindenhol be kell tartaniuk, amit mobilitási minimumnak neveztünk el: minden magyarországi településről a legközelebbi gazdasági központba el lehessen jutni munkakezdésre közösségi közlekedéssel.   

Az Együtt szeptember közepén mutatta be választási programját, ahol, többek között, ez a javaslat is szerepel. Közel ötszáz választási ígéretünket itt olvashatjátok a szabad és igazságos Magyarországról. Orbán Viktor leváltása után ilyen országot építünk.

A bejegyzés trackback címe:

https://jovoneked.blog.hu/api/trackback/id/tr713459619

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.